Tweede natuur
Even oogcontact, een aai over de bol of reageren als een kind je nodig heeft…. Voor onze medewerkers is dat een tweede natuur. Een goede relatie en interactie tussen onze pedagogisch medewerkers en een kind is essentieel. Tijdens de interactie tussen hen en een kind, en tussen kinderen onderling, vindt namelijk de ontwikkeling plaats. Dat betekent kijken en luisteren en de juiste reactie aan een kind teruggeven.Steeds een stapje verder
Bij Kindergarden hebben we veel respect voor je kind. We kijken voortdurend wat het nodig heeft en wat de intenties zijn van het gedrag. We behandelen je kind liefdevol en positief, en proberen het goede voorbeeld te geven. We praten bijvoorbeeld veel en leggen alles uit. Altijd proberen we het uit te dagen om net een stapje verder te gaan, maar pushen niet.Rust en activiteit
Ons pedagogisch programma deelt de visies van Pikler, Montessori, Steiner, Reggio Emilia en Riksen-Walraven. Allemaal leggen zij de nadruk op ontwikkeling en wat zij het ‘het welbevinden’ van de kinderen noemen. Ze wijzen op een goede dagstructuur die voldoende afwisseling biedt tussen rust en activiteiten. Onze leerrijke omgeving past daarbij en ondersteunt de pedagogisch medewerkers in hun contact met jouw kind.Zelfstandig worden
Bij alles wat we je kind aanreiken, gaat het om het proces zelf. De groei naar zelfstandigheid staat altijd voorop. Het mooie is dat kinderen altijd uit zijn op hun eigen ontwikkeling. Juist door ‘gewone’ leerervaringen aan te bieden, ontwikkelen ze zich op uiteenlopende gebieden. Dit betekent ook dat Kindergarden de pedagogische basisdoelen realiseert van Marianne Riksen-Walraven die in de Wet Kinderopvang staan.Horizontale groepen zijn beter
Onze keuze voor een horizontale groepsindeling sluit naadloos aan bij onze visie op kinderopvang. Een horizontale groepsindeling is een uitstekende manier om je kind een veilige omgeving te kunnen bieden. Die omgeving voorziet in de behoeften en prikkelt om nieuwe dingen te leren en op ontdekkingstocht te gaan. Fijn om te weten: uit de Landelijke Kwaliteitsmonitor Kinderopvang blijkt al jaren dat voor zowel baby’s als oudere kinderen horizontale groepen beter zijn dan verticale groepen. De inrichting van de ruimte kan namelijk beter worden afgestemd op de kinderen. Bovendien is de emotionele en educatieve kwaliteit hoger op horizontale groepen.Vind een kinderopvang van Kindergarden bij jou in de buurt
-